tisdag 6 augusti 2024

2024.08.06

  • "Ihmisen kypsyys : tämä tarkoittaa sitä, että meidän tulee löytää uudelleen vakavuus, joka meillä oli leikkimistä kohtaan, kun olimme lapsia." - Friedrich Nietzsche

  • "Mänsklig mognad : detta innebär att återupptäcka allvaret som vi hade mot lek när vi var barn." - Friedrich Nietzsche

  • Human maturity : this means rediscovering the seriuosness that we had towards play when we were children.” - Friedrich Nietzsche

  • «Людська зрілість : це означає заново відкрити серйозність, яку ми відчували до гри, коли були дітьми». - Фрідріх Ніцше

  • «Человеческая зрелость : это означает заново открыть для себя ту серьезность, с которой мы относились к играм, когда были детьми». - Фридрих Ницше




























































  • "Kun joku on rikki, älä yritä korjata sitä. Et voi. Kun joku sattuu, älä yritä ottaa pois hänen tuskaltaan. Et voi. Sen sijaan rakasta heitä kävelemällä heidän vieressään loukkaantuneena. Sinä pystyt.  Koska joskus ihmisten on tiedettävä, etteivät he ole yksin."

  • "När någon är trasig, försök inte att fixa dem. Det kan Du inte. När någon har ont, försök inte ta bort deras smärta. Du kan inte. Älska dem istället genom att gå bredvid dem i smärtan. Du kan. För ibland det folk behöver veta är, att de inte är ensamma."

  • "When someone is broken, do not try to fix them. You cannot. When someone is hurting, do not attempt to take away their pain. You cannot. Instead, love them by walking beside them in the hurt. You can. Because sometimes what people need to know is that they are not alone."

  • «Коли хтось зламався, не намагайтеся його виправити. Ви не можете. Коли комусь боляче, не намагайтеся зняти його біль. Ви не можете. Замість цього любіть їх, ідучи поруч із ними в образі. Ти можеш. Тому що іноді людям потрібно знати, що вони не самотні».

  • «Когда кто-то сломан, не пытайтесь его починить. Вы не сможете. Когда кому-то больно, не пытайтесь облегчить его боль. Вы не можете. Вместо этого любите их, идя рядом с ними в боли. Ты можешь. Потому что иногда людям нужно знать, что они не одиноки».



























































  • "Ole onnellinen. Ole sellainen kuin haluat olla. Jos muut eivät pidä siitä, anna heidän olla. Onnellisuus on valinta. Elämä ei ole kaikkien miellyttämistä."

  • "Var lycklig. Var den som Du vill vara. Om andra inte gillar det, låt dem vara det. Lycka är ett val. Livet handlar inte om att tillfredsställa alla."

  • "Be happy. Be who you want to be. If others do not like it, then let them be. Happiness is a choice. Life is not about pleasing everybody."

  • «Будьте щасливі. Будьте тим, ким хочете бути. Якщо іншим це не подобається, нехай вони будуть. Щастя це вибір. Життя полягає не в тому, щоб подобатися всім».

  • «Будьте счастливы. Будьте тем, кем вы хотите быть. Если другим это не нравится, то позвольте им быть. Счастье это выбор. Жизнь – это не то, чтобы угождать всем».










































































































































































































































  • "Kuka tarvitsee television, kun lähellä on kissanpentu ?" 🐈‍⬛

  • Vem behöver en TV när det finns en kattunge i närheten ?” 🐈‍⬛

  • "Who needs a TV when there is a kitten around ?" 🐈‍⬛

  • «Кому потрібен телевізор, коли поруч є кошеня ?» 🐈‍⬛

  • «Кому нужен телевизор, когда рядом котенок ?» 🐈‍⬛


























































  • "Opettaja : välittävä, hyvä halaa, hyvä lohduttaa, hänellä on kultainen sydän, hauska, kiltti, kekseliäs, välittävä, leikkivä, opettava, kärsivällinen."

  • "Fröken : omtänksam, bra på att kramas, bra på att trösta, har ett hjärta av guld, rolig, snäll, påhittig, tar hand om, leker, lär ut, tålmodig."

  • "Teacher : caring, good at hugging, good at comforting, has a heart of gold, funny, kind, resourceful, caring, playing, teaching, patient."

  • «Вчитель : турботливий, вміє обіймати, вміє втішати, має золоте серце, веселий, добрий, винахідливий, турботливий, грає, навчає, терплячий».

  • «Учитель : заботливый, умеет обнимать, умеет утешать, с золотым сердцем, веселый, добрый, находчивый, заботливый, играющий, обучающий, терпеливый».




























































💖💝



























































💖💝



























































  • "- Uskotko "tämän jälkeen ?"
  • "- Kyllä."
  • "- Minäkin, koska kävelen iässäni huoneeseen ja ihmettelen, mitä olen täällä takaa."






💖💝





  • "- Tror du på "här efter ?"
  • "- Ja det gör jag."
  • "- Det gör jag också, för i min ålder går jag in i ett rum och undrar vad jag är här efter."





💖💝





  • "- Do you believe in the "here after ?"
  • "- Yes, I do."
  • "- I do too, because at my age, I walk into a room and wonder what I am here after."






💖💝






  • «— Ви вірите в «потім» ?
  • «- Так
  • «Я теж, тому що в моєму віці я заходжу в кімнату і думаю, що я тут».







💖💝








  • «- Вы верите в «загробное» ?
  • «- Да».
  • «- Я тоже, потому что в моем возрасте я захожу в комнату и задаюсь вопросом, что я здесь после».





















































https://youtu.be/GqRKimnfTp0?si=MbQOR-XJrx-ExBN-


















































/ Petri Torvinen































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2025.06.30

https://www.facebook.com/reel/6684742648215822   4 työpäivää jäljellä. Huomenna on tiistai 01 . 07 . 2025 , joten uusi kuukausi ja uusi jä...