- Asukkaani Harkovasta sai uuden asunnon, muutto tiistaina 05.03.2024 tai keskiviikkona 06.03.2024 perjantaihin 08.03.2024. 🇸🇪🕊️🇺🇦 Joten uudelle perheelle on tilaa osoitteeseen Skogsgatan 91, Johannelund, Linköpingissä. 🇺🇦🕊️☕️ Ympärillä on paljon luontoa. Paljon metsää, vuoria ja toimintaa. Ja hyvin varusteltu jääkaappi ja pakastin. Kulttuuria, musiikkia, luomista ja monia keskusteluja. Ja kolme maailman hienointa kissaa. 💖💝 +46 722 146 116
- Min inneboende från Charkiv fick ny lägenhet, med flytt på tisdag 05/03-2024 alternativt onsdag 06/03-2024 till fredag 08/03-2024. 🇸🇪🕊️🇺🇦 Så plats för en ny familj finns vid Skogsgatan 91, Johannelund i Linköping. 🇺🇦🕊️☕️ Det är mycket natur runtomkring. Mycket skog, berg och aktiviteter. Och välfyllda kylskåp och frys. Kultur, musik, skapande, och många samtal. Och tre av de finaste katter i världen. 💖💝 +46 722 146 116
- My resident from Kharkiv got a new apartment, with move-in during Tuesday 05/03-2024 alternatively Wednesday 06/03-2024 to Friday 08/03-2024. 🇸🇪🕊️🇺🇦 So there is room for a new family at Skogsgatan 91, Johannelund in Linköping. 🇺🇦🕊️☕️ There is a lot of nature around. Lots of forest, mountains and activities. And well-stocked fridge and freezer. Culture, music, creation, and many conversations. And three of the finest cats in the world. 💖💝 +46 722 146 116
- Мій харків'янин отримав нову квартиру з заселенням протягом Bівторка 05.03.2024 або середи 06.03.2024 по п'ятницю 08.03.2024. 🇸🇪🕊️🇺🇦 Отже, є місце для нової родини на Скогсгатан 91, Йоганнелунд в Лінчепінг. 🇺🇦🕊️☕️. 🇺🇦🕊️☕️ Навколо багато природи. Багато лісу, гір і розваг. І добре укомплектований холодильник і морозильна камера. Культура, музика, творчість і багато розмов. І три найкращі кішки у світі. 💖💝 +46 722 146 116
- Мой житель из Харькова получил новую квартиру, с заселением во Bторник 05.03.2024 или со Cреды 06.03.2024 по пятницу 08.03.2024. 🇸🇪🕊️🇺🇦 Итак, по адресу Скогсгатан 91, Йоханнелунд в Линчепинг. 🇺🇦🕊️☕️ есть место для новой семьи. 🇺🇦🕊️☕️ Вокруг очень много природы. Много леса, гор и развлечений. И хорошо укомплектованный холодильник и морозильник. Культура, музыка, творчество и множество разговоров. И три лучших кота в мире. 💖💝 +46 722 146 116
- Tänään keskiviikkona 28.02.2024 olin Rydissä asukkaan kanssa. Mukava asunto omalla parvekkeella ja patiolla. Se on mukava lahja Ruotsin valtiolta. 🇸🇪 Satuin kaipaamaan useita puheluita uudelta työpaikalta. Mutta mitä et voi tehdä tänään, voit tehdä huomenna, torstaina 29.02.2024 klo. 12:45 💖💝 Poronlihasta tehty makkara oli päivän kohokohtien päätös.
- Idag, onsdag 28/02-2024 befann jag mig i Ryd med inneboende. En fin lägenhet med egen balkong och uteplats. Det blir en fin gåva från svenska staten. 🇸🇪 Jag råkade missa flera telefonsamtal från nya arbetssstället. Men det som man inte kan göra idag, gör man imorgon, torsdag 29/02-2024 kl. 12:45. 💖💝 Korv gjord på renkött blev slutet på dagens höjdpunkter.
- Today, Wednesday 28/02-2024, I was in Ryd with residents. a Nice apartment with its own balcony and patio. It will be a nice gift from the Swedish state. 🇸🇪 I happened to miss several phone calls from the new workplace. But what you cannot do today, you can do tomorrow, Thursday 29/02-2024 at 12:45. 💖💝 Sausage made from reindeer meat was the end of today's highlights.
- Сьогодні, Cереда 28.02.2024, був у Риді з жителями. Хороша квартира з власним балконом і патіо. Це буде гарний подарунок від шведської держави. 🇸🇪 Сталося пропустити кілька телефонних дзвінків з нового місця роботи. Але те, що ви не можете зробити сьогодні, ви можете зробити завтра, у четвер 29.02.2024 о 12:45. 💖💝 Ковбаска з м'яса північного оленя завершилася сьогоднішніми найцікавішими моментами.
- Сегодня, в среду, 28 февраля 2024 г., я был в Райде с местными жителями. Хорошая квартира с собственным балконом и патио. Это будет хороший подарок от шведского государства. 🇸🇪 Мне довелось пропустить несколько телефонных звонков с нового места работы. Но то, что вы не можете сделать сегодня, вы можете сделать завтра, в четверг 29.02.2024 в 12:45. 💖💝 Завершением сегодняшнего хайлайта стала колбаса из оленины.
💖💝
- "Kevät" 💖💝
- "Vår" 💖💝
- "Spring" 💖💝
- «Весна» 💖💝
- «Весна» 💖💝
💖💝
💖💝
- "Epätavallinen musiikkityyli" 💖💝
- "Ovanlig musikstil" 💖💝
- "Unusual style of music" 💖💝
- «Незвичайний стиль музики» 💖💝
- «Необычный стиль музыки» 💖💝
- "Ihminen näkee havaitsemansa totuuden tietoisuudessa kaikkialla vain olemassaolon kauheutta tai järjettömyyttä ... ja inho valtasi hänet." - Friedrich Nietzsche
- "I medvetandet om den sanning hon har uppfattat, ser människan överallt enbart det hemska eller absurda i tillvaron ... och avsky griper tag om honom." - Friedrich Nietzsche
- "In the consciousness of the truth he has perceived, man sees everywhere only the awfulness or the absurdity of existence ... and loathing seized him." - Friedrich Nietzsche
- «У свідомості істини, яку він сприйняв, людина всюди бачить лише жахливість або абсурдність існування ... і огида охопила її». - Фрідріх Ніцше
- «В сознании воспринятой им истины человек видит повсюду только ужас или нелепость существования ... и отвращение охватило его». - Фридрих Ницше
Yhdessä isompien lasten kanssa, valmistautuneena esikoululuokkaan elokuussa 2024, harjoittelimme useita erilaisia noppapelejä "numeron ymmärtämisellä" numeroon 6 ja sitten numeroon 12 asti. Harjoittelimme ensin, mitkä numerot meillä oli laudalla.
Sitten opettaja Petri ohjasi koko pelin. Ensimmäisenä heittää ensimmäisen noppaa. "Minkä numeron sait ?". Lapsi osoittaa numeroa "numerotaululla".
Toinen harjoitus = laita numero yhteen ("lisää"; "lisää numero yhteen", "yhdistetään"). Sitten teimme sen. Lapsi heitti ensimmäisen noppaa. Minkä numeron lapsi sai ? "Kolme" (3) ? Ja kuinka monta flippiä toisessa nopassa ? Voimmeko nähdä kuvion laskematta pisteiden määrää ? Mistä summasta tulee "kolme" (3) ja toisessa noppa = "neljä" (4). Minkä summan saamme ? - "Seitsemän" (7). Joskus piti myös laskea kokkareiden lukumäärä "yhdessä".
"Neljä" (4) ja "viisi" (5) = joskus sain numeron "kahdeksan" (8). "Oletko varma siitä ? Lasketaan, jos haluat laskea palat yhteen". Vastaus = "yhdeksän" (9) Sitten lapsen piti näyttää tämä "numerotaululla". Ja myös jokainen vastaus.
Kolmas harjoitus koski "kieltä". Sitten käytimme kirjaimia lattialla. Sama menettely = rulla "2" + "3". Mikä on lukujen summa ? "- Viisi" (5). Sitten mennään niin monta askelta (numeroa) kirjaimissa. Mihin kirjaimeen laskeudumme ? "Voitko nimetä sanan tai nimen, joka alkaa kirjaimella ?"
Saatoimme saada 12 kirjainta, koska käytimme vain 2 noppaa. Kehitämme peliä keräämään kolme noppaa toisen päivän aikana.
Ja viimeinen harjoitus koskee lasten spontaania leikkimistä nopan kanssa. Kuka sai eniten numeroita (lukuhavainto)? "Sain enemmän kuin sinä." "Lasken pelimerkit ja näen, että sait "kaksi" (2) ja minä sain "kolme" (3). Minulla on enemmän kuin sinulla."
💖💝
Tillsammans med de äldre barnen, beredda för förskoleklass i augusti 2024, övade vi på ett antal olika tärningsspel med "Taluppfattning", upp till siffran "6" och därefter upp till siffran "12". Vi övade först på vilka siffror vi hade på tavlan.
Sedan instruerade fröken Petri hela spelet. Först att kasta första tärningen. "Vilken siffra fick Du ?". Barnet pekar på siffran på "siffertavlan".
Andra övningen = sätt ihop siffran ("addera"; "plussa ihop siffran", "vi lägger ihop"). Då gjorde vi det. Barnet kastade första tärningen. Vilken siffra fick barnet ? "Tre" (3) ? Och hur många pluppar på andra tärningen ? Kan vi se mönstret utan att räkna antal pluppar ? Vilken summa blir "tre" (3) och i andra tärningen = "fyra" (4). Vilken summa får vi ? - "Sju" (7). Ibland fick vi även räkna antal pluppar "tillsammans".
"Fyra" (4) och "fem" (5) = ibland fick jag siffran "åtta" (8). "Är Du säker på det ? Låt oss räkna om Du vill räkna ihop plupparna". Svar = "nio" (9) Då fick barnet visa detta på "siffertavlan". Och även varenda svar.
Tredje övningen handlade om "språk". Då använde vi oss av bokstäver på golvet. Samma procedur = kastar "2" + "3". Vad blir summan av siffrorna ? "- Fem" (5). Då går vi så många steg (antal) på bokstäverna. Vilken bokstav landar vi på ? "Kan Du nämna ett ord eller ett namn som startar på bokstaven ?"
12 bokstäver kunde vi ta, då vi enbart använde oss av 2 tärningar. Vi utvecklar leken till att plocka in tre tärningar under en annan dag.
Och sista övningen handlar om barnens spontana lek med tärningarna. Vem fick mest antal (taluppfattning) ? "Jag fick mer än Du." "Jag räknar plupparna och ser att Du fick "två" (2) och jag fick "tre" (3). Jag har mer än Du".
💖💝
Then Teacher Petri instructed the whole game. First to roll the first die. "What number did you get ?". the Child points to the number on the "number board".
Second exercise = put the number together ("add"; "plus the number together", "we add up"). Then we did it. the Child rolled the first die. What number did the child get ? "Three" (3) ? And how many flips on the second die ? Can we see the pattern without counting the number of dots ? Which sum becomes "three" (3) and in the second die = "four" (4). What amount do we get ? - "Seven" (7). Sometimes we also had to count the number of lumps "together".
"Four" (4) and "five" (5) = sometimes I got the number "eight" (8). "Are you sure about that ? Let us count if you want to add up the pieces". Answer = "nine" (9) Then the child had to show this on the "number board". And also every single answer.
the Third exercise was about "language". Then we used letters on the floor. Same procedure = roll "2" + "3". What is the sum of the numbers ? "- Five" (5). Then we go as many steps (number) on the letters. Which letter do we land on ? "Can you name a word or a name that starts with the letter ?"
We could get 12 letters, as we only used 2 dice. We develop the game to collect three dice during another day.
And the last exercise is about the children's spontaneous play with the dice. Who got the most numbers (number perception) ? "I got more than you." "I count the chips and see that you got "two" (2) and I got "three" (3). I have more than you".
💖💝
💖💝
Разом зі старшими дітьми, підготовленими до дошкільного заняття в серпні 2024 року, ми відпрацьовували різні ігри в кості з «Розуміння чисел» до числа «6», а потім до числа «12». Спочатку ми тренувалися, які цифри у нас на дошці.
Потім учитель Петрі проінструктував всю гру. Перший, хто кидає перший кубик. «Яке число ви отримали ?». Дитина вказує на цифру на «дошці з цифрами».
Друга вправа = складіть число («додаємо»; «додаємо число», «додаємо»). Тоді ми це зробили. Дитина кинула перший кубик. Яке число отримала дитина ? «Три» (3) ? А скільки кидків на другому кубику ? Чи можемо ми побачити візерунок, не підраховуючи кількість точок ? Яка сума стає «три» (3), а в другому кубику = «чотири» (4). Яку суму ми отримуємо ? - «Сім» (7). Інколи доводилося й «разом» рахувати кількість грудочок.
«Чотири» (4) і «п'ять» (5) = іноді я отримував число «вісім» (8). «Ви впевнені в цьому ? Давайте порахуємо, якщо ви хочете скласти частини». Відповідь = «дев’ять» (9) Потім дитина мала показати це на «дошці з цифрами». А також кожна окрема відповідь.
Третя вправа була про «мову». Потім ми використовували літери на підлозі. Така ж процедура = кидок «2» + «3». Що таке сума чисел ? «- П'ять» (5). Потім проходимо стільки ж кроків (цифр) по буквах. На яку букву ми потрапляємо ? «Чи можете ви назвати слово чи ім’я, яке починається на букву ?»
Ми могли отримати 12 літер, оскільки використовували лише 2 кубики. Ми розробляємо гру, щоб зібрати три кубики протягом іншого дня.
І остання вправа про спонтанну гру дітей з кубиками. Хто отримав найбільше чисел (сприйняття чисел) ? «Я отримав більше, ніж ти». «Я рахую фішки і бачу, що у вас «дві» (2), а у мене «три» (3). У мене більше, ніж у вас».
Вместе со старшими детьми, готовившимися к дошкольному классу в августе 2024 года, мы попрактиковались в ряде различных игр с кубиками «Понимание чисел», до числа «6», а затем до числа «12». Сначала мы потренировались, какие числа у нас есть на доске.
Затем Учитель Петри проинструктировал всю игру. Первым бросить первый кубик. «Какое число у тебя получилось ?». Ребенок указывает на цифру на «цифровой доске».
Второе упражнение = складываем числа («складываем»; «складываем число», «складываем»). Тогда мы это сделали. Ребенок бросил первый кубик. Какое число получил ребенок ? «Три» (3) ? А сколько бросков выпадет на второй игральной кости ? Можем ли мы увидеть узор, не считая количество точек ? Какая сумма становится «три» (3), а на втором кубике = «четыре» (4). Какую сумму мы получим ? - «Семь» (7). Иногда нам приходилось также считать количество комочков «вместе».
«Четыре» (4) и «пять» (5) = иногда мне попадалось число «восемь» (8). «Ты уверен в этом ? Давайте посчитаем, если хочешь сложить кусочки». Ответ = «девять» (9) Затем ребенок должен был показать это на «цифровой доске». А также каждый ответ.
Третье упражнение было про «язык». Затем мы использовали буквы на полу. Та же процедура = бросок «2» + «3». Какова сумма чисел ? «- Пять» (5). Затем проходим столько шагов (число) по буквам. На какой букве мы остановились ? «Можете ли вы назвать слово или имя, которое начинается с буквы ?»
Мы смогли получить 12 букв, так как использовали всего 2 кубика. Мы разрабатываем игру, чтобы в течение другого дня собрать три кубика.
И последнее упражнение посвящено спонтанной игре детей с кубиками. Кто набрал больше всего цифр (восприятие чисел) ? «Я получил больше, чем ты». «Я считаю фишки и вижу, что у тебя «два» (2), а у меня «три» (3). У меня больше, чем у тебя».
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar